آرایشی و زیبایی

آموزش آرایش‌های مناسب عید

برای عید نوروز چه آرایشی مناسب است؟

فصل بهار، مملو از زرق و برق، رنگ‌های نئونی و روشن، خط چشم‌های بالدار و خطوط گرافیکی است.
در این مطلب با  4 مدل آرایش برای نوروز همراه شما هستیم.

آماده سازی پوست برای ماندگاری میکاپ

زیر سازی درست آرایش

یکی از اصول مهم و پایه‌ای آرایش قبل از اجرای هرگونه میکاپ، زیرسازی مناسب پوست صورت است. زیرسازی کمک می‌کند نواقص و مشکلات پوستی مثل التهاب، لک، جای جوش و آکنه‌ها را به خوبی کاور کنید و در نهایت آرایش یکدست و جذابی داشته باشید.

– پوستتان را به خوبی بشویید. سپس با مقداری مرطوب کننده و آبرسان، پوستتان را ماساژ دهید. اگر دچار خشکی پوست هستید، از آبرسان بیشتری استفاده کنید.

– در مرحله بعد، یک لایه پرایمر را با استفاده از بلندر، روی تمام قسمت‌های پوستتان زده و 5 دقیقه صبر کنید. پرایمر وظیفه دارد منافذ پوستی را به خوبی پر کند و در یکدست شدن آرایش و افزایش ماندگاری آن تاثیر به سزایی دارد

بعد از اینکه پرایمر به خوبی جذب پوست شد، کرم پودر باکیفیت و مناسبی با توجه به رنگ پوستتان انتخاب کنید. مقداری از آن را روی پالت آرایشی یا پوست دستتان بریزید و با استفاده از ضربه‌های ملایم بلندر یا براش آرایشی، مقداری از کرم پودر را بردارید و روی پوست کاملا محو کنید. این ترفند از تجمع کرم پودر به صورت تکه‌ای، در قسمت‌های مختلف پوست جلوگیری می‌کند.

در آخر با استفاده از پنکیک آرایشی یا کرم پودر پودری، زیرسازی پوستتان را تکمیل نمایید. برای این کار بلندر یا براش مناسبی انتخاب نمایید و به پودر آغشته کنید.

سایه چشم

سایه چشم

سایه چشم

برای اجرای این میکاپ، بعد از زیرسازی کامل پوست، با آرایش چشم‌ها دست به کار شوید. برای شروع، پد سایه را به مقدار مناسبی از سایه مسی متوسط و مات آغشته کنید. قسمت یک سوم انتهایی پلک بالا و تمام پلک پایین را با توجه به عکس، با این سایه کاور کنید.  برای تکمیل شدن سایه چشم، توسط نوک پد، مقداری از سایه بژ را در گوشه داخلی چشم‌ها نیز بزنید.

خط چشم و ریمل

در ادامه خط چشم را ضخیم‌تر کنید و در قسمت انتهایی پلک، دنباله بلند و پهنی ایجاد کنید. در آخر با استفاده از ریمل آرایش چشمانتان را کامل کنید.

ابرو

برای آرایش ابروها، با استفاده از مداد قهوه‌ای، کادر منظم و دلخواهتان را دور ابرو بکشید. سپس با استفاده از براش مناسب شروع به محو کردن رد مداد کنید. برای پر کردن قسمت داخلی ابروها، پد سایه را به مقداری سایه قهوه‌ای آغشته کنید و از آن برای قسمت میانی ابروها استفاده نمایید. دقت داشته باشید که قسمت داخلی تاج ابروهایتان را با مداد کادر نکشید.

رژ لب

در مرحله بعد، رژ لب قرمز و پر رنگی را انتخاب کنید و با دقت روی همه بخش های لب به صورت یک دست بزنید. همچنین می‌توانید از خط لب برای مرتب کردن آن استفاده نمایید و گوشه‌ها و دور لب را پر کنید.

رژگونه

برای تکمیل این میکاپ جذاب، رژگونه صورتی متوسط یا هلویی را انتخاب کنید. براش خود را به مقداری پودر رژ گونه آغشته کنید و با چند ضربه ملایم روی پوست دست، مقدار اضافه آن را بگیرید.براش را از قسمت انتهایی شقیقه تا برجستگی گونه‌ها بزنید و با حرکات رفت و برگشتی آن را محو کنید.

خط چشم‌های گرافیکی جذاب تان را با رژ لب قرمز ترکیب کنید

اگر به دنبال امتحان میکاپ‌های ترند و جسورانه مناسب عید و سال نو هستید و در عین حال می‌خواهید جذابیت کلاسیک رژلب‌های قرمز را هم در آرایشتان حفظ کنید، این مدل میکاپ گزینه مناسبی برای شماست؛ مطمئن باشید ترکیب خط چشم گرافیکی مشکی با رژ لب قرمز، جذابیت فوق‌العاده‌ای به چهره شما می‌بخشد

 

آرایش چشم

آرایش چشم

 

سایه چشم

برای شروع میکاپ، با استفاده از پد مخصوص سایه، مقداری سایه مسی و قهوه‌ای متوسط را با هم ترکیب کنید. تمام قسمت پلک بالا را، تا قسمت زیرین ابروها، به سایه به دست آمده بپوشانید با همین ترکیب، سایه را برای تمام پلک پایین نیز استفاده نمایید.

خط چشم و ریمل

همانطور که در عکس هم مشاهده می‌کنید، این خط چشم دو قسمتی است؛ ابتدا با قسمت پایه خط چشم کار را شروع کنید.
برای اجرای خط چشم از قسمت داخلی پلک خط نازک و ظریفی بکشید و تا دو سوم میانی آن را ادامه دهید. در ادامه خط چشم را کمی پهن‌تر کنید و دنباله بلندی را در امتداد ابروها رسم نمایید. حال با نوک ظریف خط چشم، دنباله کوچک گوشه چشم را با احتیاط بکشید.
برای رسم قسمت دوم خط چشم، با مداد مشکی کارتان را شروع کنید؛ طرح کلی خط چشم را به طور مساوی روی هر دو پلک‌تان با مداد مشکی رسم نمایید.
سپس با استفاده از خط چشم مایع، خط الگوی خود را پر کنید و در آخر برای تکمیل آرایش چشم، با ریمل به مژه‌هایتان حالت دهید و آنها را حجیم‌تر و بلندتر کنید.

ابرو

اگر ابروهای کم پشت و کوتاهی دارید، می‌توانید با استفاده از مداد مشکی یا قهوه‌ای پررنگ، کادر مناسبی دور ابروها بکشید. در ادامه با سایه همرنگ مداد، قسمت داخلی ابروها را پر کنید.

رژ لب

رژ لب قرمز و مناسبی را انتخاب کنید و با دقت و ظرافت بسیاری، تمام قسمت‌های لب را با آن کاور کنید. برای پر کردن قسمت‌های کم‌رنگ رژ لب و مرتب کردن نواحی اطراف آن، از خط لب هم‌رنگ و مناسبی استفاده کنید.

رژ لب گلدن رز

رژ لب گلدن رز

 

سایه چشم

برای اجرای این میکاپ شیک و زیبا، بعد از زیرسازی کامل پوست، به سراغ آرایش چشم‌ها می‌رویم. مقدری سایه قهوه‌ای تیره و خاکستری را با استفاده از پد سایه ترکیب کنید.

در ادامه با هاله کم رنگی از سایه مسی متوسط، گوشه خارجی پلک بالا را پر کنید و تا قسمت میانی پلک پایین آن را ادامه دهید.
نکته مهمی که در اجرای سایه‌های آرایش نود وجود دارد، استفاده از سایه‌های کمرنگ و هاله مانند است.

روژابیوتی

روژابیوتی

 

ابرو

برای لیفت ابروها به براش ابرو و صابون لیفت احتیاج دارید. ابتدا براش ابرو را کمی مرطوب کنید و سپس با کمک مقداری صابون لیفت، براش ابرو را به آرامی روی ابروها بکشید و آنها را به سمت بالا هدایت کنید و در آخر با نوک براش، ابروها را مرتب کنید.

رژ لب

برای اجرای این میکاپ، طبق تصویر می‌توانید از رژ لب‌های مات در تناژ گلبهی استفاده کنید. برای اینکه رژ لب مرتب و تمیزی داشته باشید می‌توانید از رژ لب‌های مدادی یا خط لب هم کمک بگیرید.

رژگونه

در آخر برای تکمیل آرایش خود، مقداری رژگونه نارنجی یا گلبهی را انتخاب کنید و با استفاده از هایلایتر مناسبی، آرایشتان را کامل کنید. استفاده از هایلایتر، در قسمت بالای رژگونه و روی استخوان گونه‌ها، درخشش جذابی را به میکاپ‌تان می‌بخشد.

بافت آن بسیار نرم و لطیف است و با ماندگاری بسیار بالایی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود. نمای شاین و اکلیلی هایلایتر گلدن رز، درخشش و جذابیت بی‌همتایی به پوست و آرایش شما می‌بخشد و نکته خاص تکمیل کننده میکاپ شما است.

گلدن رز

گلدن رز

پیج  فروشگاه روژابیوتی

دیدگاهتان را بنویسید